Hoe laat u uw bierflesje opvallen?
Juist, met een origineel etiket!
Ontdek vier onmisbare ingrediënten.
Of een stijlvol label echt zo belangrijk is? Zeker, zo blijkt uit Amerikaans onderzoek.
- 66 procent van de bierkopers vindt het label ‘heel’ of ‘extreem’ belangrijk om een flesje te kunnen opmerken.
- 60 procent van de bierkopers zegt dat het label een ‘heel’ of ‘extreem’ belangrijke rol speelt om het bier uiteindelijk te kopen.
- Vrouwen hechten nog iets meer belang aan een origineel ontwerp dan mannen (66 tegenover 75 procent).
1. Kunstzinnig ontwerp
Een etiket met een leuk beeld valt op. Punt. Haal er dus een professionele artiest bij – wat dacht u van een jonge lokale kunstenaar? Laat hem iets ontwerpen in de stijl van uw branding: rustiek, hedendaags, abstract, …
2. Degelijk materiaal
Een label is niet zómaar een sticker. U kiest zelf in welk materiaal u het laat brouwen. Sterk papier is altijd een goed idee. Mag het voor u iets specialer? Ga dan voor de ‘no label look’, een transparant etiket dat strak oogt. Nog opvallender is een metalen folie, zo ziet de consument uw flesje al van ver blinken.
3. Nette afwerkingslaag
Geen etiket zonder afwerkingslaag, want die beschermt uw gedrukte tekst tegen vuil en nat. Een populaire techniek is lamineren – met blinkende of matte look. Wilt u een label dat eruit springt? Werk het dan af met uv-lak, bijvoorbeeld op uw logo: oogverblindend mooi.
4. Originele vorm
Welke vorm krijgt uw etiket? Rechthoekig is slim: u hebt veel ruimte voor uw drukwerk en machines wikkelen het moeiteloos rond uw flesje. Rond of ovaal is ook altijd leuk. En nog origineler: een vorm die uw merk typeert, zoals een ster of een diamant.